Prylar iFokus

Prylar

Etikett04-ljud-bild
Läst 1423 ggr
Staffan
0

Egna radiokanaler

Har ni testat tjänsten Pandora? Om inte så tycker jag att ni ska göra det. Man anger helt enkelt en artist eller en grupp som man tycker är bra och sedan spelar Pandora upp musik som du troligtvis kommer att tycka om. Ifall det är något du tycker extra mycket om eller inte gillar så kan du säga till om det och då få ännu bättre anpassad musik.

>> www.pandora.com

Mvh // Staffan

Tom
0

Excelentrisistiskt!!!

Direkt en favorit!

Tom

tillalex
0

Fantastiskt bra!

Tack, Staffan. Nu har jag att göra ett tag.

Cartman
0

Suveränt, tack för tips Staffan! Hör enbart kanonmusik sedan 2 h.

Pia
0

Kanon - New York City Boy blev den första låten:)

Cartman
0

Bra ljud också. Låter som minst 22 kHz, 16 bit, stereo. Nån som har koll?

Cartman
0

Sanslöst bra nu efter 7 h lyssning, den som inte hakar på här  får skylla sig själv. Tack igen Staffan för tipset!

johan
0

Coolt! Jag angav Weezer som första grupp och vips börjar den spela hela mitt indiepop-arv…

Mvh // Johan

Staffan
0

Kul att ni gillar tjänsten! Jag brukar försöka posta tips på nya sajter som känns bra när jag hittar dem, så det vore konstigt om jag inte någon gång också skulle komma med ett tips som faller någon i smaken…

Även en blind höna… ja, ni vet… Glad

// staffan

johan
0

Synd att den inte är en del av Windows Media Center så man kunde styra den med fjärren från hela lägenheten.. :)

Skönt att ha på jobbet dock! Dags att ta med schyssta lurar…

Mvh // Johan

Staffan
0

Nyss fick jag detta mail från Pandora:

Dear Fellow Music Lover -

Thank you very much for joining Pandora! We're happy to have you on board, and we look forward to providing you many hours of great music. We encourage you to listen as much as you like for free:

http://dbm.pandora.com/t?ctl=113DDA1:4B73608

Over the coming months, in addition to adding great new music to the service as fast as we can, we're going to roll out a steady stream of new features - so please stay involved - let us know what you like and don't like and what ideas you have for making it better. Your feedback has a huge impact on our priorities, and we read absolutely everything!

Cheers, Tim Westergren Founder Pandora

You are currently subscribed to receive email updates from Pandora. If you would like to unsubscribe, please reply to this email with 'unsubscribe' in the subject line.

// staffan

Pia
0

Man får verkligen återuppleva artister man nästan glömt, jättekul! Typ Gavin Friday. Även om vissa artister tydligen är så udda så Pandora inte känner till dem…:)

Cartman
0

Är närmast euforisk, lyssnat nu 10 h. Johnny Winter bara vräker ut sin blues med närmast CD-kvalitet. I Love it, love it!

Cartman
0

Gissar att Google ligger bakom Pandora. Nån annan som vill gissa?

mans
0

Just det, den här tjänsten är kul. Men efter ett tag vill man ju höra NY musik! Jag tycker att det som är spännande med radio är just att man inte vet vad som kommer näst. Jag har lyssnat på min Pandora-station rätt länge och jag blir väldigt sällan överraskad!

Kanske skulle man kunna få ange hur många procents "slump" eller "överraskningar" man vill ha, och hur mycket de skulle få avvika från "min" profil? :)

Pia
0

Jag är verkligen supernöjd, för det kommer ju en hel del mindre väl vald musik som man får chansen att racka ner på…:) (=överraskning?) OCH en hel massa trevliga artister man aldrig hört talas om, men som spelar i samma genre.

Staffan
0

Jag sitter och använder tjänsten just nu och är också imponerad av vad de lyckats skapa här. Tror det här bara är en försmak av den lyx vi kommer bjudas på framöver. Och att det dessutom kommer ge klirr i kassan åt de generösa företagen.

// staffan

Pia
0

#16 Vad tänker du på för lyx då? Att man får mat hembudad som passar musiken…:)

Tom
0

De skickar ut med 128Kbps. Inte i närheten av CD-kvalitet men mycket bra för att vara en sådan gratistjänst!

Tom

Niklas
0

Verkligen bra. Vi skrev U2, Jesus and Mary chain och Show me heaven och fick massor av bra låtar.

:-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ida
0

Sitter och lyssnar på Pandora just nu och måste säga att det fungerar långt över förväntan! Jag gillar Norah Jones och har nu ännu en favorit i den genren, Natalie Merchant :)

Niklas
0

Jag skrev in Depeche Mode i förrgår och har sen dess fått massor av bra gamla klassiker från bland andra Duran Duran, Pet shop boys, Erasure, ABC, Bronski Beat och Depeche. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Pelle
0

Får det inte att funka, bara en massa sura felmeddelanden. Kör nog vidare med alternativet http://last.fm som fungerar på samma sätt, fast med hjälp av en plug-in till winamp, WMP eller iTunes. Skapar sedan din station baserat på vad du lyssnar på…

Bima
0

Vilken underbar länk, har redan lyssnat på massor av bra grupper jag aldrig ens hört talas om.
En direkt favorit! :)

Cartman
0

Ett tips om ni vill spela in Pandora. Dra upp Wave i Play Control (windows) till max och volymkontrollen i Pandora till max. Maxvolymen i Pandora är nämligen tämligen låg.

Cartman
0

#14 Det skulle ha varit kul med en funktion där du har en station vilken börjar med en artist 0 där nästa val baseras på föregående val d v s artist 1 baseras på artist 0 och artist 2 på artist 1 etc. Som det är nu baseras ju alla val på artist 0. Normalt sett bör ju tråden knycklas ihop i en viss genre (den som artist 0 tillhör) men en viss sannolikhet finns att hela Pandoras databas täcks.

AktieTrader
0

Läste på IDG att Pandora (tror jag det var) lägger musiken i en mapp och det är bara att döpa om filerna så har man låtarna som mp3.

Tom
0

#26, En mapp vardå?

Tom

[slo]
0

Hmm, har testat den under eftermiddagen och kvällen nu, och är väl inte jätteimponerad. Kanske för att jag lyssnar på väldigt mycket okänd musik… Men ideen är super!

AktieTrader
0

#27 Minns tyvärr inte och jag hittar inte det igen på IDG. Det du kan göra är att lyssna på en låt, därefter söka med utforksaren efter siler som skapades idag.Sortera dessa i tidordning så kan du nog matcha en fil med tiden då du lyssnade. OM det nu var pandora, det kan varit någon annan.

Edit: Det var nog inte Pandora. Jag gjorde som ovan men hittade inget.

Staffan
0

#28 (slo)

Det fungerar olika bra med olika typer av musik har jag märkt. Får man fråga vad det är du hade velat lyssna på?

// staffan

[slo]
0

Staffan, jag försökte först med Shpongle och Raja Ram, men hittade inget liknande… Sen testade jag för skojs skull lite svenska band; Jumper och Vildsvin, men dom fanns inte med. Marilyn Manson fungerade ganska bra, fast det var inte direkt något som var superbra…

Faxlin
0

Hmm, många försök innan man hamnade rätt. Inte lätt för stackars pandora när det kommer en toka som mig. Med min blandade musik smak höll den på att få slag. Kom med lite knäppa frågor. Med Eddie Meduza menar du då? Eddie Money?? hehe

Jaja, nu lyssnas det på country för fullt här hemma. Så det är bra när det funkar. Men svenska artiskter var det svårt med. De kände inte ens igen gyllene tider.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Cartman
0

Släng in Jaco Pastorius så får ni höra på ett jävla sväng.

Faxlin
0

Jag får det inte att funka speciellt bra. Kan någon hjälpa mig och berättavad jag gör för fel. De säger att jag inte får lyssna på den för att jag inte uppger en zip code som bevisar att jag bor i USA vilket jag uppenbarligen inte gör. hihi
Hur har ni lyckats få lyssna flera timmar på det ni vill höra?

Audiatur et altera pars

Tom
0

#34, Jag slog faktiskt in min egen "zip"-kod och det fungerade. Troligen finns det en likadan i USA?

Jag skickar ett meddelande till dig med min kod så kan du prova…

Tom

Faxlin
0

Funkar fint Tom!
Tack så mycket! Nu lyssnar jag också på egen radiokanal Flört

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

AktieTrader
0

Minns ni tvprogrammet Beverly Hills 90210? 90210=zipcode :-)

Pia
0

#37 :)

Själv valde jag bara ett nr på måfå…

Häromdagen fick jag dock upp en usel låt med nog den absolut töntigaste titel jag sett, *trumvirvel*…. "Taylor, the latte boy" - ibland tolkar lilla Pandora musikvalet en smula egendomligt kan man väl säga…:)

Niklas
0

#37: Så gjorde faktiskt jag också. :-) De kommer nog att tro att alla utlänningar bor i Beverly Hills.

Vänliga hälsningar

Niklas

[slo]
0

Jag körde på mitt egna postnummer, 430 31 :) Det funkade dunder det också, så undrar vart i USA jag bor… Hehe

Pia
0

Men känns inte Stockholm lite som Beverly Hills…:)

johan
0

Läste idag att SqueezBox (stavas det så?) nu ska ha stöd för Pandora. Det innebär att man kan streama Pandora och hantera sina stationer utan att gå via datorn.

Mvh // Johan

mans
0

#42 Fast det funkar bara i USA tyvärr. :(

johan
0

Aha.. Trist.

Jag skulle verkligen vilja ha Pandora som plugin till Windows Media Center.

Mvh // Johan

mans
0

Ja, det vore suveränt. Tyvärr går det väl bara att spela via deras Flash-app eller Squeezebox. Och för att spela via Squeeze-box måste man ha ett betalt Pandora-konto, och det går bara att få om man är amerikan.

Pia
0

Idag kommer jag inte ens in på Pandora:( Någon annan som har samma problem?

*L*
0

var det bara jag som fejka zip cod?

får man böter då?

Pia
0

*pust* idag kom jag in igen… Och möttes av gamla 80-tals godingarna Go West:)

Chrihanna
0

Åh vilket bra tips! Jag skall genast regga mig!  =)

Staffan
0

Enda nackdelen jag hittills hittat med tjänsten är se-adressen leder till någon irriterande svensk popgrupp. Lite dåligt av riktigt pandora.com att dom inte hade tänkt på det… ;)

Det är dock enkelt fixat. Det är bara att peka den svenska sajten pandora.se till IP 209.10.40.106 i hostfilen…

Mvh // Staffan