Annons:
Etikett04-ljud-bild
Läst 2145 ggr
guraknugen
7/7/10, 7:47 PM

DVD-inspelare utan DVD…

Är medveten om att rubriken låter lite som ”whisky on the rocks utan whisky”, men ändå…

Har idag en gammal DVD-inspelare av udda märke med en ynkligt liten inbyggd hårddisk på futtiga 160 GB. Den har i och för sig funkat hyfsat men inte helt felfritt. Funderar på att köpa en ny och undrar då om det finns sådana att köpa idag fast utan DVD.

Hittills har jag mycket sällan behövt spela in på DVD, utan det har blivit på hårddisken i princip hela tiden, så jag funderar på om det går att köpa något som fungerar på liknande sätt fast utan DVD, alltså en ren hårddiskinspelare med TV-tuner, eller hur man ska uttrycka det… Fast om man dessutom kan spela in på SD-kort samt kopiera mellan SD och hårddisk så skulle inte det heller sitta i vägen.

Anser att snurrande plastskivor tillhör det väldigt förgångna och skiten går ju ändå bara sönder. Helst skulle man kanske inte haft hårddisk heller, utan hellre någon SSD eller liknande, men då blir nog priset för högt, misstänker jag…

Annons:
Oskar
7/7/10, 10:28 PM
#1

Mina föräldrar köpte nyss en sådan här:

http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C8200/XEE/index.idx?pagetype=prd_detail

Den verkar fungera klockrent. Finns även med ännu större hårddisk. Och den har wlan så går hur smidigt som helst att streama från andra datorer och externa hårddiskar.

Oskar

guraknugen
7/8/10, 6:37 PM
#2

Går den att få utan Blu-ray? Jag vill ha något med snurrande plastskivor att göra över huvud taget, nämligen…

Oskar
7/11/10, 8:52 PM
#3

Nope det tror jag inte. Fast du får ju nästan blurayspelaren på köpet. Och är du orolig att den låter så gör den inte det.

guraknugen
7/11/10, 9:43 PM
#4

#3: Nja, att den skulle låta har jag inte ens tänkt på, för även en hårddisk låter ju. Jag tycker bara inte om skivor, helt enkelt… (egentligen inte hårddiskar heller, men jag lär nog få vänta ett bra tag till innan även dessa är borta och glömda…)

Upp till toppen
Annons: