Annons:
Etikett04-ljud-bild
Läst 3598 ggr
AnnaFreds
4/25/10, 8:19 PM

Fjärrkontrollen fungerar inte

Jag har en gammal dvd-spelare, en budgetsak som jag fick för ganska många år sedan. Nu har dens fjärrkontroll slutat fungera (yes jag har provat med andra batterier!) Jag har kollat runt lite på internet men verkar inte kunna hitta nånstans där jag kan köpa en ny, så nu undrar jag om det finns nån lösning på detta problem? Kan man köpa en annan fjärrkontroll som kan fungera, eller måste det vara samma märke+typ?

Annons:
ANNIA
4/26/10, 4:39 AM
#1

AnnaFreds har den helt sluta fungera. Dom flesta fjärrkontroller brukar bara vara vissa knappar som man använder mest som slutar funka.

Kanske lite dum fråga men du har inte en knapp på fjärren som heter tv som du råkat trycka på utan att du tänkt på det. För då brukar hela fjärren sluta funka till dvd för då är det tänkt att man ska använda dosan till tv.

Annars när det gäller din fråga om andra fjrärrkontroller. Enklaste är att gå till en tv-affär och kolla för det finns piratfjärrkontroller att köpa. Vissa affärer har så att dom programmerar den åt en. Annars fråga dom om om vet vart du ev kan köpa en som du själv programmerar.

guraknugen
5/23/10, 12:24 PM
#2

Det finns programmerbara fjärrkontroller, men då behöver man ofta (när det gäller de billigare) en fungerande originalfjärr, så det faller ju då om du inte känner någon som har en likadan som du kan få låna. Har själv en billig som jag använder till alla apparater. Den fungerade till och med till min förra bil (till cantrallåset – det var en ganska gammal bil som hade IR-fjärr, vilket inte är så vanligt idag).

Sedan finns ju multifjärrkontroller också, som är ännu billigare. Har man tur så finns det någon som passar för din spelare. De fungerar ofta för hundratals märken och modeller, vilket dock inte är en garanti för att just din modell finns med i listan, men det går ju att kolla upp.

Upp till toppen
Annons: