Annons:
Etikett02-kameror
Läst 2203 ggr
mammaz
4/12/10, 12:53 PM

Dustin

Hej vill bara varna för köp från Dustin. Vi har under årens lopp köpt rätt mycket från Dustin men nu är det slut med det.

Om Ni får ett reklamblad från Dustin och bestämmer Er för ett köp så se upp!

Vi gick nämligen in på deras hemsida och letade upp varan där och beställde men det skulle vi inte gjort för i och med detta så missade vi ett extraerbjudande. Det skulle vara med en liten "väska" till de kameror vi beställde men den fick man bara med om man beställde med det varunummer som stod på utskicket!! Hur 17 ska man som köpare veta att de använder 2 olika nummer för samma vara!!?? Kan tillägga att de inte är intresserade av att behålla sina kunder för dessa "gratisvaror" kan högst kosta dom 50:- men de är inte intresserade av att få en nöjd kund, så nu kommer vi att köpa alla varor hos andra!

Annons:
Oskar
4/13/10, 9:34 PM
#1

Ajdå…jag kan kontra med att Dustin är ett företag som jag handlat ofta av och som jag alltid vartit nöjd med. De har suveräna rutiner för garantihantering till exempel. Och har själv köpt varor på det du kallar extraerbjudande, dvs att man får något extra tillbehör med på köpet. Och även om det extra man får inte är värt mer än 50 kr så är det ju i allafall något? Och om du ändå tycker att deras extravaror de slänger med vid olika erbjudanden är skräp så kvittar det väl att du inte fick den?

Så jag tycker du ska ge Dustin en andra chans!

mammaz
4/14/10, 10:21 AM
#2

Hej…vi har genom åren köpt massor från Dustin.  Och nej,  jag menade inte att det dom skickar med extra är skräp utan tvärtom så såg vi fram emot att det ingick. Jag menar att det hade kostat dom så lite att göra sig besväret att sända dessa saker efteråt. Det är det jag tycker är så himla dåligt. Kanske kostade dom 50:- för dessa saker. Vi hade ändå köpt 2 kameror, 2 tv/dataskärmar + en massa annat just denna ggn.

Bara för att man letat upp varan på nätet och beställt så var denna extragrej inte med. Hur 17 ska vi veta att de använder 2 olika artikelnummer för samma vara. Dessutom så stod det inte någonstans i reklambladet att man var tvungen att använda detta art.nr för att få extrasaken!

Jag skickade ett brev till dom och förklarade hur det låg till och förväntade mig åtminstone ett svar, men inte ens det besvärade dom sig med. Så NEJ! vi kommer inte att ge dom en chans till!

Så se upp när ni handlar från Dustin!

Oskar
4/14/10, 11:31 AM
#3

Ok, ja det var ju lite dåligt av dem. Men också lite klantigt av er för jag har också handlat på deras extraerbjudanden och jag har aldrig haft några problem att se vilken vara jag ska beställa. Det står ju tex i varukorgen innan man betalar exakt vilka varor som man handlat, med eller utan extraerbjudanden.

mammaz
4/14/10, 1:49 PM
#4

När man inte har köpt varor tidigare där det ingår extraerbjudanden är det omöjligt att veta att det skall stå med i varukorgen!!

Något problem som du säger med "att se vilken vara som skall beställas" har vi inte heller haft! Men problemet kvarstår att de har 2 helt olika artikelnummer för SAMMA VARA!!

Skit samma, dom är ju inte intresserade av sina kunder och att ha en bra kundrelation så vi köper helt enkelt allt vi behöver i fortsättningen någon annanstan. Så enkelt var det löst!

Oskar
4/14/10, 6:44 PM
#5

Gör som ni vill. :)

Men till andra som eventuellt läser detta kan jag säga att Dustin är suveräna. Har köpt från dem både privat och till jobbet säkert 30 gånger och de har alltid skött sig.

mammaz
4/14/10, 11:14 PM
#6

Antar att det är där du arbetar!

Annons:
Tom
4/16/10, 1:23 AM
#7

#6, Nej, Oskar arbetar inte på Dustin.

Att ett företag gör ett misstag bör man kanske ha överseende med. Du skriver själv att ni handlat där många gånger och om företaget missar en gång kanske det inte är så farligt. Att gå ut och "varna" för ett företag för att ni inte fick en gratispryl känns lite orättvist.

…och nej, jag arbetar inte heller på Dustin.

Tom

guraknugen
5/23/10, 12:20 PM
#8

Har aldrig haft några problem med Dustin. Har i och för sig inte handlat där särskilt ofta, men de gånger de hänt har det fungerat finfint.

Är servicetekniker för storkörksutrustning (främst diskmaskiner) samt gitarrist så jag jobbar inte heller på Dustin…

Upp till toppen
Annons: