Annons:
Etikett01-datorer
Läst 1420 ggr
[SarahOhrn]
10/15/09, 1:14 AM

Samsung NC10 eller NC20?

Jag behöver all information jag kan få av folk som har erfarenhet av dessa! Det som jag funderar mest på är om den blir väldigt varm i fläkten och om ljudet är så dåligt som jag hört, att man knappt kan se film för man hör inte vad dom säger i dom inbygda högtalarna?? Det låter extremt dåligt i så fall….

Vill helst ha en 12" så NC20 lutar det åt men är ute efter en rosa dator, så jag vet inte riktigt… Men vill höra åsikter om datorerna av er som verkligen testat dem! :)

Är dom väldigt seg, med tanke på att det är netbooks. Jag använder datorn till att surfa på nätet, skriva (göra läxor), redigera lite bilder i photoshop, ladda in bilder från kameran, lyssna på musik, se film och spela små nätspel typ. Eller ladda hem småspel. Min sambo har en stationär så kan köra dom tyngre grejerna där! :)

Annons:
Tom
11/2/09, 11:51 PM
#1

Oavsett vilken dator du väljer så kan du dela in din användning i två delar. Den ena är saker som du kan göra med vilken enkel dator som helst som att surfa, skriva dokument, lyssna på musik, se en film eller ladda ner lite småspel. Den andra delen är att redigera bilder eller spela grafikkrävande spel eller redigera film. Det kräver mycket av datorn. Ofta kan du fortfarande göra mycket tyngre saker på en enklare dator men det går segt som sirap.

Det enklaste sättet för en som inte är så hemma på datorer är att kolla prislappen. Den säger inte allt men ganska mycket. Man kan inte förvänta sig att en billig dator ska ha bra prestanda.

Varken NC10 eller NC20 är några prestandamonster utan lämpar sig mer för enklare uppgifter.

Tom

Upp till toppen
Annons: