Annons:
Etikett02-kameror
Läst 96684 ggr
astrida
2009-01-05 22:33

Videokamera?

Jag söker efter en videokamera som jag kan filma ganska korta videoinlägg med, till min blogg. Och typ bara snacka om vad jag gör på dagarna. Den behöver ju inte vara överdrivet bra men bilden ska ju ändå vara ganska tydlig… det är otroligt viktigt att den är lätt att andvända då jag är sjuuukt oteknisk.
Videoinläggen jag filmar ska vara lätta att få in i youtube. Ett annat krav är att den är så billig som möjligt. Någon som har nått tipps? =)

Självklart ska man kunna filma med ljud.

Annons:
Niklas
2009-01-06 21:12
#1

Kan du inte använda din mobiltelefon? Bilden brukar vara dålig, men det är nästan lite av grejen med en mobil. Glad En fördel är att du har den med hela tiden.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

astrida
2009-01-07 01:00
#2

Jo men problemet är bara att jag inte fattar hur man lägger över bilder eller filmer i datan :/

Niklas
2009-01-07 01:05
#3

Ah, då är det förstås svårare. Där har nyare videokameror med minneskort en fördel. Man behöver bara läsa över filmerna från kortet till datorn, vilket vanligtvis är lätt.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Oskar
2009-01-13 13:28
#4

Har för mig att det finns videokameror som har speciella youtube-lägen. Vet inte exakt vad det innebär men det låter ju bra. :)

Oskar

Tom
2009-01-21 22:24
#5

Youtube-läge borde vara en funktion som gör bilden skakig, nästan svart/vit och extremt grynig ;-)

Oskar
2009-01-22 11:42
#6

Haha…ja kanske det. :)

Nä vet inte vad den innebär…men man kan ju hoppas att det betyder att det är en funktion som automatiskt skickar filmen till youtube…med typ en knapptryckning…

Annons:
Upp till toppen
Annons: