Annons:
Etikett01-datorer
Läst 1467 ggr
Christina
2007-01-03 21:17

Slänga gamla prylar

Slänger du gamla prylar när du köper nya? Vi gör det tyvärr inte. Ser i lådorna i arbetsrummet hur det kryllar av möss. För att inte tala om två varianter av handdatorer, som jag tyckte var kul att ha en gång i världen men som inte talar med Outlook.

Två digitalkameror som det inte är något större fel på men som är urmodiga trängs med kompaktkameror i fickformat som ingen anänder längre. Fyra mobiltelefoner av den stora klumpiga sorten eller med sv/v display, men som också funkar.

Tre gamla bildskärmar står i uthuset på landet tillsammans med två gamla TV-apparater.

För att inte nämna sju trasiga cyklar.

Är det bara jag som inte kan slänga prylar?

Annons:
sensa
2007-01-03 22:08
#1

Jag har prylar som skulle räcka till ett helt boende i vår stora källare. Jag är ingen ekorre - jag är bara för lat att köra iväg det!

Tom
2007-01-03 22:22
#2

Haha, det låter precis som jag. Men det som är användbart brukar jag försöka hitta ett nytt hem till. Om någon i vänkretsen behöver det ger jag bort det. Annars händer det att jag säljer saker på blocket.se men det hör till ovanligheterna. Det mesta blir liggande i lådor.

Jag har två flyttkartonger med dataprylar och andra tekniska prylar i källaren som ska iväg till ett ställe som säljer det till förmån för bättre behövande. Jag måste bara ta mig i kragen och köra dit det.

  Tom

Christina
2007-01-04 14:35
#3

Trodde också att man kunde ge bort dem men ingen vill ha en gammal mobiltelefon till skänks. När vi reste till Filippinerna för ett par år sedan tog vi med två gamla mobiler för att skänka till den hemhjälp och chaufför vi hade en gång, när vi bodde där, och som vi håller mailkontakt med sedan dess. Men vi kom av oss när de båda viftade med det allra senaste  Generad. Guskelov att vi aldrig hann ta fram våra snåla presenter.

Tom
2007-01-07 19:47
#4

Jo just mobiler kanske inte är så hett men jag har givit bort tex TV-apparater ovh komplpetta datorer.

  Tom

VeganGeek
2009-02-10 18:53
#5

Det är vi dåliga på får väl erkännas vi har massor med både elektroniska och lite andra prynglor som antingen skall doneras, säljas eller slängas men det går långsamt och än så länge ligger det mesta tryggt kvar.

[Henke29]
2009-03-13 13:16
#6

Söker efter en gammal dator som har minst 1,5ghz komplett.
Tänkte se om man kunde skaffa en tyst och bra surfdator…

Säg ett pris..

Henke

Annons:
Oskar
2009-03-19 17:21
#7

Gamla mobiltelefoner vet jag att fattiga människor i Afrika blir överlycklig över. Kommer inte ihåg exakt vilken biståndsorganisation som tar emot mobiltelefoner tyvärr…men man kan säkert söka på nätet.

Själv brukar jag annars skicka vidare avdankade prylar till mina föräldrar. Ibland blocket. Och ibland slängs det.

Oskar

Jenna-Gun
2009-04-05 21:06
#8

Sälj de gamla prylarna på Bolcket. Det finns gamla tanter  som jag som köper dem. Vi som inte är så noga med alla nyaste finesserna.

mayolica
2009-04-09 23:16
#9

det finns många som skulle bli glada över mobiler som är något år och fungerar bra,testa med bortskänkes så blir ni nog av med dom.

~ mayolica ~

guraknugen
2009-06-21 12:18
#10

Gör väl en smärre räd lite då och då, men särskilt ofta blir det ju inte. Det brukar vara några år mellan varje gång.

Loveferrets
2009-07-19 00:25
#11

Hand datorer menar du laptop ? , Jag kan gärna behöva en hahaha.

MattiasNowak
2009-08-11 10:42
#12

Slänga prylar? Förvånad Det går ju inte..

Jag har hela huset, källaren och vinden fullt med gamla prylar.

Kan ju vara bra att ha och sen kommer man aldrig ihåg att slänga nåt.

//Mattias Nowak

NOWAKFOTO.se

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

HannaT
2009-08-17 04:24
#13

Här hemma funkar det ganska bra faktiskt… Jag står inte ut med folk som samlar på sig en massa bröte. Kommer något in i huset så ska något ut.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Annons:
MattiasNowak
2009-08-17 11:25
#14

#13 Det är väl så det borde vara egentligen. Tyvärr så kommer man inte iväg till miljöstationen tillräckligt ofta. Blir lätt att man får ett par berg med "onödiga" prylar som ligger i vägen när man behöver utrymme.

//Mattias - Nowakfoto.se

Sajtvärd för Motorcykel iFokus
Medarbetare på Engelskt fullblod iFokus

[TrevorS]
2009-08-24 19:44
#15

Ge bort är ett bra knep istället för kasta jag hatar att kasta saker

Upp till toppen
Annons: